Sari la conținut

Reuters: Portul Constanța va continua să faciliteze exporturile din Ucraina și după ridicarea blocadei rusești

În portul Constanța, docherii lucrează de luni de zile la încărcarea cerealelor ucrainene pe vasele de transport, în plus față de cantitățile de grâne din România și din alte țări fără ieșire la mare pe care le încărcau în mod normal, scrie Reuters. Cu toate că Moscova și Kievul au ajuns la o înțelegere cu privire la transportul în siguranță a cerealelor ucrainene prin trei dintre porturile rămase sub controlul ucrainenilor, operatorii români se așteaptă ca livrările de grâne din Ucraina să continue până când acordul semnat în Turcia va putea fi implementat în totalitate.
Noi mărfuri ajung în continuu la Constanța. Ruta de export prin portul românesc de la Marea Neagră este una din puținele opțiuni pe care Ucraina le are la dispoziție pentru a-și transporta cerealele în alte țări.

Exportatorii au livrat 1,46 de milioane de tone de grâu ucrainean prin portul Constanța de când Rusia a invadat Ucraina în februarie, ceea ce a blocat porturile ucrainene de la Marea Neagră.

Prima navă cu grâne a plecat luni din portul Odesa după ce Ucraina și Rusia au ajuns la un acord cu privire la transportul cerealelor ucrainene prin trei dintre porturile rămase sub controlul Kievului. Nava Razoni, sub pavilion Sierra Leone, a ajuns marți la Istanbul unde a fost inspectată de o echipă de reprezentanți turci, ruși, ucraineni și ONU, urmând apoi să plece spre Liban, destinația finală.
Pe toată durata acordului, Turcia se așteaptă ca o navă de transport cu grâne să părăsească porturile ucrainene în fiecare zi.

În România, grâul ajunge cu trenul, cu camionul sau cu barja din Reni și Izmail, porturile ucrainene de la Dunăre. Comvex, un operator portuar românesc, a spus că va încărca două vase până la finalul săptămânii – una va transporta 30.500 de tone de porumb ucrainean și românesc în Libia, iar cea de-a doua va fi încărcată cu 45.000 de tone de porumb din Ucraina care va fi exportat în Iran.

„Totul depinde de cum va funcționa înțelegerea de la Istanbul și cantitățile pe care porturile din Ucraina le pot livra”, a spus pentru Reuters managerul Comvex Viorel Panait. „Ne dorim din toată inima să poată să își reia lanțurile de aprovizionare. Dar suntem aici, gata să ajutăm”.

Comvex a investit 4 milioane de euro într-o platformă adițională de descărcare ce a devenit operațională la finalul lunii iulie și și-a ridicat capacitatea de procesare la 84.000 de tone descărcate și 70.000 de tone încărcate pe zi.
Portul Constanța a livrat anul trecut o cantitate record de grâne din România și din mai multe țări fără ieșire la mare, Austria, Serbia, Ungaria și Republica Moldova: 25,2 milioane de tone.

Comvex a gestionat în jur de 70% din toate grânele și celelalte mărfuri din Ucraina care au ajuns la Constanța, printre care se numără și 800.000 de tone de minereu de fier. Compania plănuiește să investească 60 de milioane de euro în următorii doi ani pentru a mări capacitatea de procesare, potrivit lui Panait.

Transporturile din Ucraina au fost încetinite de problemele de infrastructură și de nivelul redus al apei din Dunăre după mai multe săptămâni de temperaturi mari și secetă.

Autoritățile portuare au spus că 183.581 de tone de cereale se îndreaptă spre Constanța, de unde va continua exportul de mărfuri din Ucraina care nu sunt acoperite de acordul semnat la Istanbul, precum produsele din oțel, minereul de fier și conductele.

Organizația Constanța Port Business Association, condusă de Panait, a spus că cei 10 operatori portuari care gestionează mărfurile din Ucraina vor avea nevoie de echipamente în valoare de 340 de milioane de euro pentru a putea crește viteza cu care procesează marfa.

Aceștia au cerut fonduri de la Uniunea Europeană și garanții de stat pentru împrumuturi. Guvernul român a spus luna aceasta pentru Reuters că se gândește să implementeze un program pilot de achiziționare de echipament „pentru a mări viteza de operare a terminalelor pentru grâne” și că lucrează la reabilitarea a 35 de linii de căi ferate care servesc portul și la deblocarea șinelor pe care zac sute de vagoane ruginite.

Cunoscută ca „grânarul Europei”, Ucraina speră să poată exporta 20 de milioane de tone de grâne rămase blocate în silozuri din cauza războiului și încă 40 de tone din noua recoltă. Cele trei porturi din care vor pleca navele de transport sunt Odesa, Pivdeni (Iujni) și Ciornomorsk.

Federaţia Operatorilor Români de Transport a cerut Guvernului să plafoneze prețul la benzină și motorină după modelul statelor vecine.

„Aceasta este unica soluţie ce se poate aborda pe termen scurt pentru consumatorii persoane fizice şi juridice, până când toţi factorii instituţionali rezolvă dilema sau trilema economică ce a generat fenomenul de la pompe”, se arată într-un comunicat al Federației, citat de Agerpres.

Reprezentanţii Federației Transportatorilor încurajează, totodată, persoanele juridice „să susţină prin toate mijloacele legale protestele ce urmează să se desfăşoare la intrarea în staţiile de alimentare din întreaga ţară”.

„Ţări precum Ungaria şi Slovenia, în care politicienii nu invocau stocurile de ţiţei ce ar trebui să ne liniştească pe toţi, aşa cum se întâmpla în urmă cu trei luni în România, au plafonat preţurile carburanţilor pentru consumatorii interni, persoane fizice şi juridice.

Ne dorim să aflăm la 3 luni de la acele declaraţii, de la orice oficial al statului român, care este legătura între stocurile invocate şi preţurile de la pompă. Se pare că acest guvern, nu a găsit încă, în trei luni, un specialist care să răspundă întrebării de mai sus”, precizează sursa citată.

Federaţia Operatorilor Români de Transport salută, totodată, iniţiativa legislativă parlamentară prin care cota TVA aplicată în serviciile publice de transport rutier de pasageri ar urma să scadă la 5% însă, solicită Guvernului ca aceasta să ia forma unei Ordonanţe de urgenţă pentru a putea avea efecte imediate, urmând ulterior să fie transmisă Parlamentului pentru promulgarea prin lege.

„Fără aceste măsuri, atât sectorul transporturilor dar şi celelalte activităţi economice şi sociale se blochează în contextul în care pentru luna iulie au fost deja anunţate, «pe surse», preţuri la pompe cu 3 lei mai mari în medie decât cele actuale”, au mai precizat reprezentanţii transportatorilor rutieri.

Ce ar trebui sa ofere o casa de expeditie?

Luarea unei decizii privind alegerea partenerului logistic ar trebui sa tina cont de cel putin trei aspecte deosebit de importante:

In primul rand, ar trebui sa va orientati dupa un partener de incredere care sa fie mereu alaturi atunci când trebuie sa luati o decizie privind nevoile pe care le aveti in legatura cu transportul.

In al doilea rand, ar trebui sa cautati o casa de expeditie cu o echipa care sa va poata oferi avantajele experientei si cunoasterii in domeniu si care va poate da sfaturi profesionale pretioase pe tot parcursul transportului. Asta include cautarea celei mai bune posibilitati de transport – transportator, pret, respectarea datelor de incarcare/descarcare.

In al treilea rand, profesionistii casei de expeditie ar trebui sa va poata informa continuu in privinta datelor, orelor, pozitionarii transportului pe traseu, pana la descarcare.

Logistics Management Solutions va propune solutia optima ca timp, bani si siguranta in ceea ce priveste transportul de care aveti nevoie. Suntem o echipa experimentata si de incredere care se asigura zi de zi ca, in cadrul casei noastre de expeditie, veti gasi cele mai bune posibilitati de transport, adaptate nevoilor si exigentelor fiecarui client in parte.

Guvernul Lituanian a decis sa uneasca companiile de transport sub aceeasi umbrela

Compania holding infiintata de Ministerul Transporturilor si Comunicatiilor va cuprinde initial companiile Lithuanian Railways, Problematika, Smiltynes perkela, Lithuanian Radio and Television Center, Detonas si the Lithuanian Post. Pe viitor, odata ce companiile de transport aflate sub controlul ministerului vor fi reorganizate in companii publice, vor fi de asemenea incluse sub coordonarea companiei holding. Principalul scop al acestei actiuni este de a oferi partilor implicate cele mai bune solutii pentru un transport eficient si de incredere.

Ministrul transporturilor si comunicatiilor din Lituania, Rimantas Sinkevičius, a apreciat aceasta reorganizare ca fiind benefica economiei statului avand in vedere facilitarea eforturilor de imbunatatire a eficientei de operare a companiilor de transport, reducerea costurile administrative si inlaturarea suprapunerile functionale.

Sursa: Baltic Transport Journal

Eurotunnel face parte din noul index Low Carbon 100 Europe®

In aceasta luna, Grupul Eurotunnel a celebrat aniversarea a 25 de ani de la prima jonctiune a galeriilor franceza si engleza. Aceasta prima conexiune intre Insulele Britanice si Europa continentala a devenit de atunci legatura vitala pe care o cunosteam astazi cu totii.

Cu ocazia conferintei ONU din Paris pe tema schimbarilor climatice de la inceputul acestei luni, Euronext a anuntat ca a selectat compania Eurotunnel sa faca parte din noul index Low Carbon 100 Europe® . De la inaugurarea serviciului ei comercial, le Shuttle, Eurotunnel a contribuit la reducerea a aproape 3,4 milioane tone de CO2, in comparatie cu feribotul si, incepand cu 2006, Eurotunnel si-a redus de asemenea amprenta de carbon si emisiile de gaze de sera cu 55%. Asadar, aceasta decizie este vazuta ca o recompensa a celor 25 de ani de angajament continuu catre actiuni de sustinere a mediului inconjurator.

Indicele masoara performanta celor mai mari 100 companii din Europa cu cel mai mic nivel de emisii de carbon din sectorul lor de activitate. Selectia este realizata urmand o evaluare in profunzime a amprentei de carbon a fiecarei companii si este efectuata de un Comitet Stiintific compus din experti din ONG-uri, institutii publice si sectorul financiar.

Sursa: www.eurotunnelgroup.com

Un nou concept van: Iveco Vision

Participarea Logistics Management Solutions la cel mai mare targ de transport international de la Munchen, ne-a oferit ocazia sa asistam la prezentarea unui nou concept car cu un potential excelent pentru o casa de expeditie.

Iveco a lansat un proiect inovativ ce se incadreaza perfect in viziunea transportului de viitor. Este vorba despre un nou concept van complet echipat, eficient si profitabil ce le va asigura profesionistilor din domeniu solutii de business dintre cele mai competitive. Mai mult, noul Iveco Vision raspunde noilor tendinte prin a fi prietenos cu mediul inconjurator.

Logistics Management Solutions prezenta la targul Transport Logistic din Munchen, mai 2015

Logistics Management Solutions, prin reprezentantii sai, a participat la cel mai mare targ din domeniul transportului, desfasurat in mai anul acesta la Munchen, alaturi de peste 55 000 vizitatori din 124 tari si  2 050 expozanti din 62 tari care au expus lumea logisticii pe amplasamentul Messe Munchen.

Cea mai mare nava container din lume!

MSC Oscar

De-a lungul timpului, specialistilor din transporturi nu le-a fost greu sa isi dea seama ca pretul transportului este mai redus cu cat nava container este mai mare.

I-Shift Dual Clutch: inovatie pentru confort si siguranta!

Inspirata din lumea curselor de automobile, Volvo Trucks introduce o premiera in industria de camioane: noua cutie de viteze I-Shift Dual Clutch. Vorbim despre un sistem nou, ce se remarca prin caracteristici inedite, insa este in acelasi timp indelung testat pe milioane de kilometri, in conditii de condus de zi cu zi.

Practic, I–Shift Dual Clutch este o cutie de viteze automatizata cu dublu ambreiaj. Cu aceasta solutie camionul isi mentine un flux constant de viteza si putere in timpul schimbarii vitezelor, deplasandu-se eficient si lin pe sosea. Rezultatul este o calatorie mai confortabila, sigura si eficienta!

Master Planul General de Transport a fost aprobat!

Master Planul General de Transport (MPGT), publicat pe site-ul Ministerului Transportului, reprezinta un document strategic de dezvoltare a infrastructurii de transport . MPGT prezinta si ofera justificarea proiectelor ce vor fi incluse in Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 pentru finantare din fonduri structural, precum si pentru proiectele incluse in Facilitatea Mecanismul de Interconectare a Europei. De asemenea MPGT va oferi baza si pentru proiectele ce vor fi implementate dupa anul 2020, desi natura precisa a programelor de finantare dupa acest an nu este inca definita.

ro_RORomână